• مجله توسعه مهندسی بازار
    41
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    40
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    39
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    38
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    37
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    36

شماره 41 - بهمن و اسفند ماه 1393
یادداشت/ گفت‌وگو با آينده‌پژوه جهاني، سهيل عنايت‌اله، میزگرد تجربه‌ی مدیران توسعه بازار، خانه‌تکانی در تبلیغات خلاق، و پرورش ایده‌های خلاقانه

سرمقاله/ توسعه بازار: افزایش سهم بازار یا سهم ذهنی مشتریان

روزنگار بازاریابی/ مهمترین اتفاقات بازاریابی جهان در سالی که گذشت (2014)

اخبار بازاريابي/ بازار خبر

میزگرد/ تجربه‌ی مدیران توسعه بازار شرکتهای مصرفی و صنعتی در ایران

توسعه بازار (گفت‌وگو)/ گفت‌وگوی تلفنی "توسعه مهندسی بازار" با دیوید گرین، مدیر توسعه بازار ولوو

بازاریابی/ نقش و وظایف مدیر توسعه بازار

توسعه بازار (گفت‌وگو)/ گفت‌وگو با مدیر توسعه بازار شرکت مخابراتی سنچری لینک

بازاریابی/ هدایای شرکتی برای سال نو

مشاهیر/ درسهای بازاریابی و نوآوری از موتسارت

تبلیغات/ خانه تکانی در تبلیغات خلاق

بازاریابی گردشگری/ به مناسبت 21 فوریه (دوم اسفند) روز جهانی راهنمایان گردشگری

گفت‌وگو/ گفت‌وگو با لستر جانسون، استاد بازاریابی دانشگاه ملبورن/ ایرانگردی و جهانگردی استاد بازاریابی بین‌المللی

آینده‌پژوهی (گفت‌وگو)/گفت‌وگو با دکتر عباس ملکی، مؤلف کتاب آینده‌پژوهی و انرژی

آینده‌پژوهی/ گفت‌وگوی اختصاصی با پروفسور سهیل عنایت‌اله، آینده‌پژوه جهانی

مدیریت/ مرگ میز: معماری دفاتر کار آینده

پرسشنامه/ مهارتهای مدیریتی شما چگونه است؟

موردکاوی/ بازار دارویی ایران؛ واقعیتها، مشکلات، و موانع

بسته‌بندی خلاق/ بسته‌ای از جنس خلاقیت

منابع انسانی/ پرورش ایده‌های خلاقانه

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي)

شماره 40 - آذر و دی ماه 1393

يادداشت/ گفت‌وگو با دکتر زعفرانیان، دکتر امیرجعفری، تبلیغات سال 2015، برندسازی بر پایه‌ی اصول شرطی شدن پاولف، فیلم آموزش بازاریابی از دانشگاه هاروارد

 

بازاریابی خدمات/دنیای آینده در تسخیر دنیای خدمات

خدمات مشتریان و استراتژیهای بهبود آن

 

داستان موفقیت/ 6 راز موفقیت‌آمیز بازاریابی محصولات لاغری

مدیریت بازاریابی/ از ویزیتوری تا تدریس و ترجمه‌ی کتاب مرجع و 100 صفحه‌ای" مدیریت بازاریابی"

بازار مد/ زارا، برندی معتبر در مد با راهکارهای جدید

مشاهیر/ درسهای بازاریابی و برندینگ از لئوناردو داوینچی

تبلیغات/ تبلیغات خلاق سال نو میلادی

برند/ برندسازی بر پایه‌ی تئوری "شرطی شدن" پاولف

برندسازی مجدد/ پنج درس برندسازی مجدد از شرکت خطوط هواپیمایی مالزی
 
برند/ راهکارهای برندهای برتر برای حفظ "تازگی" و "طراوت" برند

رفتار مصرف‌کننده‌/ ارزش ملیت‌گرایی در برندسازی و بازاریابی

نکته‌های مدیریت/ یادگیری درسهای کسب‌وکار از نیروی دریایی

مدیریت و رهبری/ چشم‌انداز مدیریت و رهبری در 20 سال آینده

استراتژی/ پنج ویژگی شخصیتی استراتژیستهای موفق

منابع انسانی/ پرسشنامه‌ی هیولای "حسادت سازمانی"؛ وظایف مدیران، وظایف کارکنان

مذاکره/ 10 راه برای از دست دادن مذاکره

آینده‌پژوهی/ آینده‌پژوهی صنعت خرده‌فروشی

بسته‌بندی/ بسته‌بندی خلاق

منابع انسانی/ روشهای حفظ کارکنان برتر

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

شماره 39- مهر و آبان ماه 1393

يادداشت /ميزگرد بازاريابي ورزشي، فيلم گفت‌وگو با مدير بازاريابي باشگاه بارسلونا، گفت‌وگوهاي تلفني با استادان بازاريابي ورزشي جهان، تبليغات، مذاكره، خرده‌فروشي

سرمقاله /بازاريابي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان رشته‌ي بازاريابي ورزشي

رويداد /بازي برندهاي جهاني در بازيهاي 2014 اينچئون كره جنوبي

اخبار بازاريابي/ بازار خبر

ميزگرد/بازاريابي ورزشي؛ ‌چالشها و راهكارها

بازاريابي ورزشي (گفت‌وگو)/ گفت‌وگوي تلفني با پروفسور ديويد شيلبري، متخصص بازاريابي ورزشي

بازاريابي ورزشي/
بازاريابي ورزشي (گفت‌وگو)
گفت‌وگو با پروفسور جاشوا گوردون، بنيانگذار مؤسسه‌ي تعارضات ورزشي (SCI)

 

بازاريابي ورزشي /
استراتژيهاي بازاريابي باشگاه بورسيا دورتموند
چگونه يك باشگاه در حال مرگ را ‌به يك برند قدرتمند تبديل كنيم؟

استادان بين‌المللي ايراني /
دكتر عليرضا نظريان، مدير گروه MBA دانشگاه وست‌لاندن
فرهنگ سازماني و تأثير آن در رشد و سقوط شركتها

مشاهير/درسهاي بازاريابي از سالوادور فيليپ دالي

 

تبليغات خلاق /تبليغات خلاق؛ آنچه كه مشتريان را به وجد مي‌آورد

اصول بازاريابي /گفت‌وگو با بهمن فروزنده، مترجم كتاب"اصول بازاريابي" اثر كاتلر و آرمسترانگ

كمپين/سه قدم مؤثر در بومي‌سازي كمپين‌هاي بين‌المللي

برند /گفت‌وگو با خليل جعفرپيشه، مترجم كتاب برندينگ عاطفي

رفتار مصرف‌كننده /نامه‌سرگشاده‌ي مشتري

رويداد / به مناسبت 9 مهر ماه، روز جهاني سالمندان
بازاريابي براي سالمندان

مديريت و رهبري /مديرعامل بعدي شركت

مذاكره /پنج اشتباه فاحش كه سرنوشت مذاكره را تغيير مي‌دهد

آينده‌پژوهي/آينده‌ي خريد در سال 2030‌

بسته‌بندي/ايده‌هاي خلاق در بسته‌بندي

بازاريابي ورزشي/مروري بر تازه‌ترين شماره ي مجلات "بازاريابي فوتبال" و "‌اسپورتس‌پرو"

منابع انساني / از پارتي‌بازي در كسب‌وكار، تا درسهاي رهبري از فاجعه‌ي نشت نفتي شركت ‌بريتيش پتروليوم

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي)
   
• عنوان فیلم آموزشی این شماره: خطرهای قوم و خویش‏بازی در کسب‏وکار
 مصاحبه با جیل کورکهیندل (مربی اجرایی و نویسنده‏ی لاندن بلاگ)

فيلم هدیه ‏ی ویژه ‏ی این شماره مجله توسعه مهندسی بازار (همراه با زيرنويس فارسي)
   
• عنوان فیلم: چگونه بارسلونا برندی جهانی شد؟
 مصاحبه با لندرت اونزوئتا، مدیر ارشد بازاریابی بارسلونا

شماره 38 - مرداد و شهریور ماه 1393
یادداشت / "رفتار مصرف‌كننده"، گفت‌وگو با بزرگان بازاريابي ايران و جهان، و تجربه‌ي ورود به بازارهاي بين‌المللي
سرمقاله / اعتقاد به دانش؛ درسي كه بايد براي ورود به بازارهاي جهاني آموخته شود‌

اخبار بازاريابي/
بازار خبر

ميزگرد/ دیدگاهها و اندیشه‌ها/ تجربه‌ی ورود به بازارهای بین‌المللی

استادان بین‌المللی ایرانی / گفت‌وگوی اختصاصی با استادیار بازاریابی دانشگاه لارنتین کانادا

رفتار مصرف‌کننده/ ویژگیها و رفتار مصرف‌کنندگان هزاره‌ی سوم

بازاریابی ورزشی / پایان جام‌جهانی فوتبال و تأثیر آن بر رفتار خرید کشورهای جهان

برند / گفت‌وگو با مارک گوبه، نویسنده‌ی کتاب برندینگ عاطفی

برند / دندانهای فوتبالی بر شانه‌ی برندهای جهانی

مشاهیر/ درسهای کسب‌وکار از پیکاسو

قیمت‌گذاری/ گفت‌وگوی اختصاصی با دکتر مایکل راشتون، درباره‌ی قیمت‌گذاری و بازاریابی آثار هنری

تبلیغات خلاق / تبلیغات خلاق، راهی برای شگفت‌زدگی مشتریان

تبلیغات / پایان عصر تبلیغات سنتی؛ 5 ویژگی برای موفقیت رسانه‌های دیجیتال جدید

رفتار مصرف‌کننده‌/ گفت‌وگوی اختصاصی با پروفسور جاناتان رابرت ایست، استاد دانشگاه کینگستون

گوشه‌ی بازار/ به مناسبت روز جهانی چپ‌دستها (22 مرداد)
بازاریابی برای چپ دستها

مدیریت / من مدیر، بزرگتر و برتر از همه‌ی سیستم

مدیریت برند / برند کارفرما

مدیریت و رهبری/ 6 کلاهی که هر مدیرعاملی باید به سر بگذارد

خرده‌فروشی/ هری‌گوردون سلفریج، مبدع خرده‌فروشی نوین در جهان

بسته‌بندی/ ایده‌های خلاق در بسته‌بندی

فروش/مجلات "فست‌کامپنی" و "استورز" درباره‌ی بازاریابی و فروش چه نوشتند

منابع انسانی/ بیل تیلور: مراقب اشتهای خود برای ریسک کردن باشید

كتابفروشي بازاريابي/ تازه‌ترين كتابهاي بازاريابي، تبليغات، و فروش
فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

شماره 37 - خرداد و تیر ماه 1393

یادداشت / انتشار مجله‌ی بازاریاب بازاراسز برای ویزیتورها، گفت‌وگو با استادان ایرانی و خارجی، میزگرد بهبود فضای کسب‌وکار، و تبلیغات خلاق شرکتهای پیشرو جهانی

 

سرمقاله /  نقش مديريت منابع انساني در بهبود فضاي كسب‌وكار

 

 گزارش ويژه/ جام جهانی فوتبال 2014 برزیل، آوردگاه جهانی تبلیغات و بازاریابی

 اخبار بازاریابی / بازار خبر 

 

ميزگرد/ دیدگاهها و اندیشه‌ها

تأثیر فضای مطلوب کسب‌وکار بر رشد اقتصادی

استادان بین‌المللی ایرانی / گفت‌وگوی اختصاصی توسعه مهندسی بازار با دکتر حسین شریفی، استاد دانشگاه لیورپول

بازاریابی سیاسی / بازاریاب و فروشنده‌ای به نام "اوباما"

 

مشاهیر بازاریابی / درسهای مدیریت و بازاریابی از دن ‌کیشوت

تبلیغات خلاق / تبلیغات اثربخش برای آراستگی شهر، جلوگیری از چاقی و تصادفات، کمکهای خیریه، و جام جهانی 2014

 

استادان بازاریابی / گفت‌وگوی اختصاصی "توسعه مهندسی بازار" با دکتر برایان وانسینک، شرلوک هولمز غذا
پیوند روانشناسی و بازاریابی برای "غذای سالم"
 

مدیریت و رهبری / 10 عادت غلط مدیران

 

منابع انسانی / رفتار مدیران، عامل اصلی برکناری کارکنان توانمند

آینده‌پژوهی / برای "انقلاب منابع" آماده‌اید؟
 

بسته‌بندی / گفت‌وگوی اختصاصی "توسعه مهندسی بازار" با "ساندرا کراسوک"، مؤسسه‌ی مد و فناوری نیویورک
آینده‌ی بسته‌بندی شرکتهای پیشروی جهانی

 

خرده‌فروشی / 10 خرده فروش برتر دنیا

 

مذاکره / اگر قاعده‌ی بازی را در میز مذاکره بدانید،
وقتی ضعیف هستید، شما برنده‌ی مذاکره می‌شوید

مشتری‌شناسی / هشدار برای مدیران شرکتها:
این مشتریان را فوراًٌ به آتش بکشید!
 

فروش / برترین مجلات "فروش" و "کسب‌وکار" دنیا در سال 2014 چه می‌گویند؟
 

برند / اریک یوآکیمزتالر؛ استادی که عمیق فکر می‌کند، براحتی می‌خندد و سریع صحبت می‌کند

 

كتابفروشي بازاريابي/
تازه‌ترين كتابهاي بازاريابي، تبليغات، و فروش 

 

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار» ..........64

شماره 36 - فروردین و اردیبهشت ماه 1393

سرمقاله (پرویز درگی) : در دوران نقاهت اقتصادی، چگونه عمل کنیم؟

گزارش ويژه/ درسهاي بازاريابي از فيلمهاي نامزد اُسكار

اخبار بازاریابی / بازار خبر ...............صفحه 10

ميزگرد/ 7 سال ميزگردها ي بازاريابي در توسعه مهندسي بازار

بازاريابي/ بازاريابي سازگار

استادان ايراني بين‌المللي/ گذر از دوراهي بازاريابي و نوآوري

مديريت بازاريابي/ مسئوليت كليدي مديران بازاريابي شركتها و سازمانها

مشتري‌شناسي/ استيو جابز: نظر مشتري مهم نيست!

مشاهير/ آموزه‌هاي رهبري و بازاريابي: از ناپلئون بناپارت تا چارلز ديكنز

آينده‌پژوهي/ آينده‌پژوهي صنعت اسباب‌بازي

تحقيقات بازار/ حفظ ارزش برند در دوران ركود

اشتباهات بازاريابي/ پنج اشتباه متداول مديرعاملان درباره‌ي بازاريابي

فروش/ چرا مشتريان از ديگران خريد مي‌كنند نه از شما؟

بازاريابي ورزشي/ درسهاي مايكل فلپس، برترين شناگر المپيك براي كسب‌وكارها

بازاريابي مُد/ اصول و تكنيكهاي بازاريابي مُد

قيمت‌گذاري/ چگونه در هنگام مذاكره بر سر قيمت، رودست نخوريد

تبليغات/ 10 معيار تبليغاتي كه مي‌فروشد

تبليغات خلاق/ تبليغات خلاق شركتهاي برتر

تبليغات/ تازه‌ترين شيوه‌هاي تبليغات دارويي

رهبري/ رهبران و تصميم‌گيريهاي پيروزي‌آفرين

منابع انساني/ اگر به‌عنوان مدير نياز به تحسين داريد، سگ بخريد!

كتابفروشي بازاريابي/ تازه‌ترين كتابهاي بازاريابي، تبليغات، و فروش

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»