• مجله توسعه مهندسی بازار
    45
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    44
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    43
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    42
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    41
  • مجله توسعه مهندسی بازار
    40

یادداشت/ روانشناسی مصرف‌کننده، نورومارکتینگ، آینده‌پژوهی، تبلیغات و برنسازی

سرمقاله/ یک جهان همه‌جانبه و بهتر

 اخبار بازاريابي/ بازار خبر

 روانشناسی مصرف‌کننده/ گفت‌وگو با کیت یارو؛ روانشناس مصرف‌کننده: مصرف‌کننده‌ی مدرن چرا و چگونه خرید می‌کند؟

نورومارکتینگ/ نورومارکتینگ و مراحل آن در عمل

نورومارکتینگ/ اصول تفسیر داده‌های آی‌ترکینگ (حرکات چشم) در بازاریابی و فروش

تبلیغات/ گفت‌وگو با مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی لئوبرنت

تبلیغات/ "اصل آناکارنینا" در کمپین‌های ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی

روابط‌عمومی/ روابط‌عمومی؛ نخستین گام در مسیر آوازه‌جویی

آموزش بازاریابی/ بازاریابی به روش جیمزباند

تبلیغات خلاق/ تبلیغاتی به وسعت ذهن نوآور

آینده‌پژوهی/ گفت‌وگو با ری هاموند؛ آینده‌پژوه جهانی

فروش/ مدیر فروش؛ دلیل شکست فروش

فروش/ باورهای احمقانه درباره‌ی فروش

فروش/ شباهتهای اف‌بی‌آی (FBI) در عملیات گروگانگیری با مذاکره‌کنندگان فروش

پرسشنامه/ آیا درِ اتاقتان به روی کارمندان باز است؟

مدیریت/ نقش کلیدی مدیران میانی

برند/ آیا شما هم برای برند خود قصه‌ای دارید؟

برند/ استفاده از موسیقی به‌عنوان استراتژی برند

مذاکره (موردکاوی)/ مذاکره با انگلیسی‌ها

بسته‌بندی خلاق/ باز آمد... بوی ماه مدرسه...

منابع انسانی/ استخدام کارکنان در پرتو هدف و استراتژی

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

یادداشت/ تبلیغات، نورومارکتینگ، آینده‌پژوهی


سرمقاله / پنج روندی که آینده‌ی تبلیغات را شکل خواهند داد

 

اخبار بازاريابي/ بازار خبر

 

تبلیغات (گفت‌وگو) / گفت‌وگوی اختصاصی با الیزابت روشن‌ضمیر استاد تبلیغات دانشگاه جورجیا

 

تبلیغات/ چارچوبی برای درک واکنش مصرف‌کننده به تبلیغات

 

آژانسهای تبلیغاتی/ گفت‌وگو با مدیران آژانس تبلیغاتی ساچی‌اندساچی

 

نورومارکتینگ/ مغز چگونه به تبلیغات مواد غذایی پاسخ می‌دهد؟

 

تبلیغات(گفت‌وگو) /گفت‌وگو با مدیران ارشد انجمن بین‌المللی تبلیغات (IAA)

 

نورومارکتینگ/ ردیابی چشمی در نورومارکتینگ؛ دستور کار تحقیقات برای مطالعات بازاریابی

 

فروش/ مشتریان خود را همانند اف‌بی‌آی (FBI) تعقیب کنید!

 

تبلیغات خلاق/ تبلیغات نوآورانه و خلاق در دنیای پوشاک

 

آینده‌پژوهی/ گفت‌وگوی اختصاصی با دکتر پیتر بیشاپ، آینده‌پژوه

 

نورومارکتینگ/ کاربرد نورومارکتینگ در سیاست

 

فروش/ مانند باراک اوباما نفروشید

 

بزرگان مدیریت و بازاریابی/ پنجاه متفکر برجسته‌ی مدیریت و بازاریابی جهان

 

مدیریت و رهبری/ سکوت؛ قاتل خاموش سازمانهای بزرگ

 

پرسشنامه/ مراقب باشید... فرسودگی شغلی در کمین شماست!

 

تحقیقات بازار/ رویکردی نوین در سنجش احساسات مصرف‌کنندگان

 

خرده‌فروشی/ در فروشگاه، کدام نور چه اشخاصی را برمی‌انگیزد بیشتر بخرند

 

مذاکره/ مذاکره با ترکیه‌ای‌ها

 

بسته‌بندی خلاق/ بسته‌ای از جنس خلاقیت

 

منابع انسانی/ نقش کارکنان در پایداری شرکتهای برتر

 

کتابفروشی بازاریابی / تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

 

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

شماره 43 – خرداد و تیر ماه 1394

یادداشت/رازهای تبلیغات نورومارکتینگ، برندسازی درون‌سازمانی، و پرسشنامه‌ی فروش

 

سرمقاله/لزوم پیوند بنگاههای تبلیغاتی با دانشگاه

 

اخبار بازاريابي/بازار خبر

 

نورومارکتینگ/ کاربردهای نورومارکتینگ و زیمت در گفت‌وگو با دکتر علی بشارت، استاد دانشگاه دنور امریکا

 

ساخت آگهی/ موانع طراحی و ساخت تبلیغات تأثیرگذار

 

تبلیغات/ نگاهی به تبلیغات در دنیا

 

تبلیغات/ رازهای تبلیغات در گفت‌وگو با مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی اُگیلوی

 

تبلیغات تلویزیونی/ اعجاز موسیقی در تبلیغات تلویزیونی

 

تحقیقات بازار/ 10 تکنیک داستان‌سرایی برای کارشناسان تحقیقات بازار

 

تبلیغات/ تبلیغات نوآورانه و خلاق در دنیای ماشین

 

برند/ بازسازی برند مزدا در گفت‌وگو با مدیر اجرایی مزدا

 

برند درون‌سازمانی/ برندسازی درون‌سازمانی؛ حلقه‌ی گمشده‌ی فرایند برندسازی

 

برند درون‌سازمانی/ چگونه یک برنامه‌ی برندسازی درون‌سازمانی موفق بسازیم؟

 

پرسشنامه/ آیا شما فروشنده‌ی قرن 21 هستید؟

 

فروش/ برای افزایش فروش، پنجره‌ی ناخشنودی مشتری را باز کنید

 

مشتری‌نوازی/ خستگی مشتریان

 

بازاریابی سلامت/ مهندسی بازار گردشگری سلامت در ایران

 

خرده‌فروشی/ رفتار مصرف‌کننده در محیط خرده‌فروشی چندرسانه‌ای و چند کاناله

 

مذاکره (موردکاوی)/ مذاکره با سوئیسی‌ها

 

بسته‌بندی/ بسته‌ای از جنس خلاقیت

 

استراتژی/ "سرعت" عامل حیاتی موفقیت کسب‌وکارها

 

کتابفروشی بازاریابی/تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

 

فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

 

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي)

شماره 42 – فروردین و اردیبهشت ماه 1394

سرمقاله/آینده‌پژوهی آنچه در سال 1394 فراروی سازمانها و شرکتها قرار داد

 

اخبار بازاريابي/بازار خبر

 

بازاریابی کتاب/ بازاریابی کتاب در ایران؛ تنگناها، راهکارها

 

استراتژی/ برنامه‌ریزی کسب‌وکار برای سال جدید

 

ابزارهای بازاریابی/ شش سیگما، پیشگویی بازار

 

استادان بین‌المللی ایرانی/ پیوند بازاریابی و اقتصادسنجی

 

برند/ شخصیت‌پردازی برند به روش یونگ

 

برند ملّی / استراتژیهای برندسازی کشور قطر

 

مکاتب بازاریابی/ مکاتب بازارگرا و برندگرا در جایگاه‌یابی

 

تبلیغات/ تبلیغات نوآورانه و خلاق در دنیای کتاب و کتابخوانی

 

آینده‌پژوهی/ گفت‌وگوی تلفنی با پروفسور ژرومه گلن، آینده‌پژوه جهانی

 

نوآوری/ نوآوری را فرایندی گروهی تعریف کنیم

 

نورومارکتینگ/ مغز انسان چگونه به قیمت کالاها واکنش نشان می‌دهد؟

 

بازاریابی/ اشتباهات احمقانه‌ی بازاریابان

 

منابع انسانی/ مدیران نفرت‌انگیز

 

بازاریابی/ بازاریابی سلامت در گفت‌وگوی تلفنی توسعه مهندسی بازار با پروفسور آلدن

 

پرسشنامه/ بهره‌وری شما در کار چقدر است

 

مدیریت/ 7 گناه بزرگ جلسات کاری

 

مذاکره (موردکاوی)/ مذاکره با آلمانی‌ها

 

بسته‌بندی/ بسته‌ای از جنس خلاقیت

 

استراتژی/ شیوه‌های ورود به بازارهای نوظهور

 

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

 

فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

 

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي)

شماره 41 - بهمن و اسفند ماه 1393
یادداشت/ گفت‌وگو با آينده‌پژوه جهاني، سهيل عنايت‌اله، میزگرد تجربه‌ی مدیران توسعه بازار، خانه‌تکانی در تبلیغات خلاق، و پرورش ایده‌های خلاقانه

سرمقاله/ توسعه بازار: افزایش سهم بازار یا سهم ذهنی مشتریان

روزنگار بازاریابی/ مهمترین اتفاقات بازاریابی جهان در سالی که گذشت (2014)

اخبار بازاريابي/ بازار خبر

میزگرد/ تجربه‌ی مدیران توسعه بازار شرکتهای مصرفی و صنعتی در ایران

توسعه بازار (گفت‌وگو)/ گفت‌وگوی تلفنی "توسعه مهندسی بازار" با دیوید گرین، مدیر توسعه بازار ولوو

بازاریابی/ نقش و وظایف مدیر توسعه بازار

توسعه بازار (گفت‌وگو)/ گفت‌وگو با مدیر توسعه بازار شرکت مخابراتی سنچری لینک

بازاریابی/ هدایای شرکتی برای سال نو

مشاهیر/ درسهای بازاریابی و نوآوری از موتسارت

تبلیغات/ خانه تکانی در تبلیغات خلاق

بازاریابی گردشگری/ به مناسبت 21 فوریه (دوم اسفند) روز جهانی راهنمایان گردشگری

گفت‌وگو/ گفت‌وگو با لستر جانسون، استاد بازاریابی دانشگاه ملبورن/ ایرانگردی و جهانگردی استاد بازاریابی بین‌المللی

آینده‌پژوهی (گفت‌وگو)/گفت‌وگو با دکتر عباس ملکی، مؤلف کتاب آینده‌پژوهی و انرژی

آینده‌پژوهی/ گفت‌وگوی اختصاصی با پروفسور سهیل عنایت‌اله، آینده‌پژوه جهانی

مدیریت/ مرگ میز: معماری دفاتر کار آینده

پرسشنامه/ مهارتهای مدیریتی شما چگونه است؟

موردکاوی/ بازار دارویی ایران؛ واقعیتها، مشکلات، و موانع

بسته‌بندی خلاق/ بسته‌ای از جنس خلاقیت

منابع انسانی/ پرورش ایده‌های خلاقانه

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي)

شماره 40 - آذر و دی ماه 1393

يادداشت/ گفت‌وگو با دکتر زعفرانیان، دکتر امیرجعفری، تبلیغات سال 2015، برندسازی بر پایه‌ی اصول شرطی شدن پاولف، فیلم آموزش بازاریابی از دانشگاه هاروارد

 

بازاریابی خدمات/دنیای آینده در تسخیر دنیای خدمات

خدمات مشتریان و استراتژیهای بهبود آن

 

داستان موفقیت/ 6 راز موفقیت‌آمیز بازاریابی محصولات لاغری

مدیریت بازاریابی/ از ویزیتوری تا تدریس و ترجمه‌ی کتاب مرجع و 100 صفحه‌ای" مدیریت بازاریابی"

بازار مد/ زارا، برندی معتبر در مد با راهکارهای جدید

مشاهیر/ درسهای بازاریابی و برندینگ از لئوناردو داوینچی

تبلیغات/ تبلیغات خلاق سال نو میلادی

برند/ برندسازی بر پایه‌ی تئوری "شرطی شدن" پاولف

برندسازی مجدد/ پنج درس برندسازی مجدد از شرکت خطوط هواپیمایی مالزی
 
برند/ راهکارهای برندهای برتر برای حفظ "تازگی" و "طراوت" برند

رفتار مصرف‌کننده‌/ ارزش ملیت‌گرایی در برندسازی و بازاریابی

نکته‌های مدیریت/ یادگیری درسهای کسب‌وکار از نیروی دریایی

مدیریت و رهبری/ چشم‌انداز مدیریت و رهبری در 20 سال آینده

استراتژی/ پنج ویژگی شخصیتی استراتژیستهای موفق

منابع انسانی/ پرسشنامه‌ی هیولای "حسادت سازمانی"؛ وظایف مدیران، وظایف کارکنان

مذاکره/ 10 راه برای از دست دادن مذاکره

آینده‌پژوهی/ آینده‌پژوهی صنعت خرده‌فروشی

بسته‌بندی/ بسته‌بندی خلاق

منابع انسانی/ روشهای حفظ کارکنان برتر

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش

فيلم آموزشي دانشگاه هاروارد (همراه با زيرنويس فارسي) و فرم اشتراك دوماهنامه «توسعه مهندسي بازار»