تأثیر تجربه برند بر اعتماد و رضایت مشتریان از برندهای ورزشی » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
مقالات برند


تاریخ درج مقاله : 22 اسفند 1394

تأثیر تجربه برند بر اعتماد و رضایت مشتریان از برندهای ورزشی

نویسندگان:

جواد میرزایی

javadmirzaei64@yahoo.com

دکتر سید عماد حسینی

 

چکیده TMBA:

بازاریابی حسی یکی از تکنیکهای جدید بازاریابی می باشد که بر کاربرد حواس پنجگانه در تولید محصولات و ارائه خدمات، به منظور ایجاد تجربه ای لذت بخش برای مشتریان تمرکز دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تجربه برند بر اعتماد و رضایتمندی مشتریان از برندهای ورزشی بود. این پژوهش توصیفی-همبستگی و از نوع کاربردی می باشد. از بین مشتریان برندهای آدیداس، نایک، ریبوک، پوما، مجید و دایی، 385 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گرداوری داده ها از پرسشنامه استاندارد بسته یوچارونکیت استفاده شد.

بنابراین به صاحبان برندهای ورزش پیشنهاد می شود که به منظور افزایش اعتماد و رضایت مشتریانشان از تکنیکهای تجربه برند استفاده کنند. بعضی از این تکنیکها مواردی مانند استفاده از رنگهای مناسب برای محصولات و تابلوهای تبلیغاتی، پخش موسیقی مناسب با محیط در فروشگاهها، اجازه لمس کردن محصولات توسط فروشندگان به مشتریان، افشانه کردن بوها مطبوع در محیط فروشگاهها و... را شامل می شود.

 

واژگان کلیدی: برند، اعتماد، فروشگاه، ورزش، محصولات

مقدمه:

با نگاهی اجمالی به گرایشهای موجود در فلسفه مدیریت بازاریابی، دریافت این نکته دور از دسترس نخواهد بود که این گرایشها از تمرکز بر تولید، کیفیت و فروش به وسیله سیاستهای تشویقی به سوی حفظ ویژگیهای ذکر شده با تمرکز بر مشتری مداری (گرایشهای بازاریابی اجتماعی و بازاریابی حسی) حرکت کرده اند. تمرکز صرف بر کیفیت و قیمت کالاها و خدمات به تنهایی پاسخگوی نیازهای مشتریان امروزی نیست...

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم [208.4 کيلوبايت]

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.