بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
مقالات برند


تاریخ درج مقاله : 29 بهمن 1396

بررسی مفهوم عناصر تصویری بسته بندي با تصوير ذهني برند

نویسنده:
منصوره صادقی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی (بازاریابی)
m_sadeghi2701@yahoo.com
 
TMBA چکیده:
در دهه های اخیر، به تدریج بسته بندی های مصرف کننده و کاربرد آن مورد توجه قرار گرفت وامروزه بسته بندی عاملی اساسی برای  فروش محصول است و شرکت های مختلف برای افزایش توان رقابت خود بر آن تمرکز  می کنند . از آنجایی که اولین عاملی که مصرف کنندگان هنگام خرید مشاهده می کنند، بسته بندی محصول است. لذا  عنصر زیربنایی  موفقیت  یک محصول  در بازاربسته بندی است. از طرفی دیگر هم صنایع غذایی یکی از مهم ترین شاخه های صنعت در جهان هستند. مشخصه اصلی این صنعت گوناگونی آن می باشد. محصولات غذایی در مراکز مختلف تولید می شوند. این گستره،  از تولید کنندگان محلی با ویژگی های بومی گرفته تا شرکت های چند ملیتی که در سطح جهان عمل می کنند، را در بر می گیرد. برای ایجاد انگیزه در خریدار، بسته بندی باید قادر باشد توجه مشتری را در قفسه های فروشگاه جلب کند. به همین خاطر طول عمر محصولات و به دنبال آن بسته بندی، کوتاه و کوتاه تر می شود. صنایع غذایی چاره ای ندارند جزاین که به تناوب، ایده های جدیدی را در بسته بندی ها، شرکت های بزرگ را قادر ساخته تا نقش شاخص خود را در بازار دیگر پیدا کنند.لذا این مقاله با پرداختن به ادبیات موضوع که شامل بسته بندی، تصویر ذهنی برند، شکل بسته بندی،رنگ بسته بندی،شخصیت برندو باورها در مورد برند دارد، سعی در شناساندن بهتر این مفاهیم به خوانندگان محترم دارد.

كلمات كليدي: بسته بندی، تصویر ذهنی برند، شکل بسته بندی،رنگ بسته بندی،شخصیت برند،باورها در مورد برند

 

مقدمه
امروزه دیگر بسته بندی یک عنصر خارجی تلقی نمی شود بلکه جزئی از محصول به حساب می آید و از مهم ترین عوامل تأثیر گذار بر ذهن مصرف کنندگان به هنگام خرید محصو لات می باشد. امروزه با رشد و گسترش فروشگاه های سلف سرویس در اکثر  کشورهای دنیا- از جمله در ایران- نقش بسته بندی به عنوان فروشنده ی خاموش بسیار پر رنگ تر از قبل گردیده است]48[.بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که با مشتریان ارتباط برقرار کند و در میان سایر محصولات مشابه موجود در فروشگاه ها  به چشم بیاید و حتی جلب توجه نماید. در حالی که تبلیغات از جانب محصول سخن می گوید، این بسته بندی است که محصول را به سخن گفتن و معرفی خود وا می دارد.بسته بندی به محصول جسم، روح، و علت وجودی می بخشد.

 

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم.pdf [221.13 کيلوبايت]