آمیختۀ بازاریابی برای بازاریابی نسل بعد » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
بازاریابی و تبلیغات


تاریخ درج مقاله : 17 مرداد 1394

آمیختۀ بازاریابی برای بازاریابی نسل بعد

نویسنده:
مهدی حیدرزاده
استاد راهنما: سرکار خانم دکتر چیت‌ساز
m_heidarza@yahoo.com

TMBA چکیده:
بازاریابی فرآیند تطبیق قابلیتهای یک سازمان، فرد و یا شرکت با خواسته‌های مشتریان می‌باشد. ایجاد وارائۀ ارزش منحصر به فرد به مشتریان بالقوه و بدست آوردن یک مزیت رقابتی پایدار، از اهمیت ویژه ای در بازاریابی برخوردار است. آمیختۀ بازاریابی برای دهه های متوالی، به عنوان یک ابزار مؤثر بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته و مستمر در حال تغییر و تکامل بوده است.امروزه نیز با توجه به تغییرات حوزه های مختلف، لزوم تعریف جدیدی از مدل های آمیختۀ بازاریابی برای بازاریابی های آینده، احساس می‌گردد.

مروری اجمالی بر مدل های آمیختۀ بازاریابی:
مفهوم آمیختۀ بازاریابی از دهۀ 1970 میلادی تا کنون با توجه به تغییرات نگرش سازمانی و نیز مصرف کنندگان دچار اصلاحات فراوانی شده و متفکران بازاریابی به صورت متناوب برای کشف رویکردهای تئوری جدید و گسترش دامنۀ مفهوم آمیختۀ بازاریابی، تلاش های مستمری داشته اند. مدل 4P شامل محصول (Product)، فیمت (Price)، توزیع (Place)، و ترویج (Promotion)  که در دهۀ 1950 توسط جرمو مک کارتی پیشنهاد گردید، سنگ بنای آمیختۀ بازاریابی مدرن می باشد. صادقانه بایستی گفت که 4P به بازاریابی از نگاه تهیه کننده یا فروشنده بیش از نگاه مشتری توجه دارد. در هزارۀ جدید، از مشتری برای تعیین مسیر و تعیین اینکه چه زمانی و در کجا چیزی را می خواهند، کمک گرفته می شود.

دانلود مقاله با لینک مستقیم

در صورت عدم امکان دانلود کلیک راست کرده و Save Target As  را انتخاب کنید.