حضور در نمایشگاه های بین المللی و تأثیر آن بر توسعه بازاریابی » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
بازاریابی و تبلیغات


تاریخ درج مقاله : 14 تیر 1395

حضور در نمایشگاه های بین المللی و تأثیر آن بر توسعه بازاریابی

نویسنده:

دکتر محسن رسولیان
رویا صدیقی


چکیده TMBA:
این مقاله به بررسی تأثیر حضور شرکتهای داخلی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی بر توسعه بازاریابی آنها می پردازد. هدف این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت و حضور تأثیرگذار شرکتهای داخلی در نمایشگاههای بین المللی و هدفمند کردن فعالیتهای نمایشگاهی در جهت بازاریابی شرکتها و شناخت بازارهای بین المللی و توسعه صادرات غیرنفتی می باشد.  شناخت عوامل مؤثر و تأثیرگذار بر حضور مؤثر شرکتها در نمایشگاههای بین المللی کمک مؤثری در امر ارتقای بازاریابی به خصوص بازاریابی بین الملل و حضور فعال و گسترده در عرصه مبادلات بازرگانی بین الملل، نمایش توان تولیدی کشور، بازاریابی وسیع برای کالاهای صادراتی و انعقاد قراردادهای فروش می نماید.                                                       

واژگان کلیدی: نمایشگاههای بین المللی، شرکتها، بازاریابی، بازاریابی بین الملل


مقدمه:
حضور در نمایشگاههای بین المللی یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و بخصوص بازاریابی بین الملل است و حتی در مواردی تنها ابزار دستیابی به یک بازار حضور در نمایشگاه بین المللی است.
نمایشگاهها به عنوان کانال معرفی کالاهای تولید شده و انتقال تکنولوژی نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات ایفا می کند و از مهمترین ابزارهای توسعه صادرات و تحقق اهداف صادراتی به خصوص صادرات غیر نفتی و اقتصاد بدون نفت محسوب می شود  نمایشگاههای بین المللی به عنوان ارتباط دهنده تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالاها با بازارهای جهانی و طرفهای بازرگانی در محیط بین المللی جایگاه ویژه ای دارند...

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم.pdf [239.08 کيلوبايت]