گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
بازاریابی و تبلیغات


تاریخ درج مقاله : 30 آذر 1395

گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی

نویسنده:
عارف بهروز
کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تهران
aref.behrooz2013@gmail.com

چکیده TMBA:
هدف از این تحقیق بررسی نقش اساسی و راهبردی گمرک جمهوری اسلامی ایران در توسعه و ترویج بازار اسلامی می باشد. از این رو در این مقاله با روش تحلیلی-توصیفی این نتیجه حاصل شد به طور اساسی یکی از مولفه های اساسی در ایجاد بازار اسلامی جلوگیری از کالاهای ممنوع الورود در کشور می باشد که از نظر شرع اسلام ممنوع و حرام می باشد (مانند مسکرات) بنابراین با توجه به اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران رابط بین ورود و صدور کالاهای بازار می باشد؛ می توان  بیان کرد که گمرک ج.ا.ا مرکز راهبردی در توسعه بازار اسلامی می باشد. از این رو گمرک اسلامی ایران می تواند از طریق راهبردها و سیاستهای صحیح و متناسب با الگوهای اسلامی نقش اساسی در توسعه بازار اسلامی ایفا کند.

 

واژگان کلیدی: گمرک اسلامی ایران، راهبرد، بازار اسلامی

مقدمه
گمرك سابقه‌اي به قدمت تاريخ دارد. البته اين ادعا نه اغراق است نه از باب مباهات، بلكه واقعيت انكارناپذيري است كه در مورد بسياري از سازمانهاي دولتي مانند ارتش و نيروهاي دفاعي يا سازمانهايي مانند سازمانهاي خدمات شهري و نظاير آن صادق است.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم.pdf [870.46 کيلوبايت]