بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان فروشگاه تارا مارکت بندرعباس » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
بازاریابی و تبلیغات


تاریخ درج مقاله : 6 دی 1395

بررسی ارتباط بین مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان فروشگاه تارا مارکت بندرعباس

نویسنده:
علیرضا سالارحسینی
REZA.SALARHOSAINI@GMAIL.COM

چکیده TMBA:
با گسترش فناوري در حوزه هاي توليد و توزيع كالا و نيز تنوع سلايق مشتريان و اهميت یافتن بازاريابي محصولات و گسترش رقابت براي فروش، شيوه هاي توليد و توزيع دگرگون شده اند. در راستاي همين پويايي سيستم توزيع بوده است كه ايجاد و گسترش فروشگاههاي زنجيره اي در جهان گسترش يافته است. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین  مؤلفه های آمیخته بازاریابی مرتبط با شکل گیری تصویر  ذهنی مشتریان  فروشگاه  تارا مارکت بندرعباس می باشد. جامعه آماري مورد بررسي اين پژوهش، مشتريان، مصرف کنندگان محصولات فروشگاه  تارامارکت  شهر  بندرعباس در طی سال 93 می باشند. از آنجا که تعداد افراد جامعه در این  پژوهش نامحدود بود جهت  تعیین حجم  نمونه از جدول نمونه گیری مورگان استفاده گردیده است که طبق جدول موصوف تعداد  نمونه 384  نفر در نظر گرفته  شده  است. بمنظور توصيف  ویژگیهای  جمعیت شناختی افراد  نمونه در  این تحقیق از جداول و نمودارهای پراکندگی، بمنظور توصيف متغیرهای تحقیق از میانگین؛ انحراف معیار؛ میانه، مد و جهت تحلیل استنباطی داده ها از آزمون همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه؛ آزمون فریدمن و جهت بررسی نرمال یا غیر نرمال بودن داده ها از آزمون  اسمیرنوف و کلمروف استفاده  شد.  پس از  تجزیه  و  تحلیل  داده ها  با  استفاده  از  نرم افزار SPSS نتایج  حاکی  از  تأیید  تمام  فرضیات  بوده است.

واژگان کلیدی: بسته بندی؛ کیفیت؛ تناسب قیمت با کیفیت؛ ترفیع؛ مکان یابی؛ تارامارکت

مقدمه:
آميخته بازاريابي نمايانگر فعاليتهاي اساسي مديران بازاريابي است. پس از انتخاب يك بازار هدف، مديران بازاريابي بايد يك برنامه سيستماتيك براي فروش به مشتريان و ايجاد روابط بلندمدت تدوين كنند.

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم.pdf [909.04 کيلوبايت]