بازاریابی و تبلیغات » صفحه 2 » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
بازاریابی و تبلیغات

تاریخ درج مقاله : 30 آذر 1395

نویسنده:
سیدامیرحسین طیبی ابوالحسنی
دانشجوي كارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه شهيد بهشتي تهران
Amirhosseintayebi69@yahoo.com

چکیده TMBA:
شاید در نگاه اول، جمله «استراتژی را نباید گفت؟!»، ساده به نظر برسد، اما موضوع مقاله، صرفاً در تحلیل گفتن یا نگفتن استراتژی نیست، بلکه هدف مقاله این است که خوانندگان را با تفاسیر مختلف جمله بالا آشنا کند. ایده اولیه این مقاله، از جمله «مردم را نباید زد» مطرح شده در حوزه ادبیات سیاسی و ادبیات استراتژی نظامی شکل گرفته است که موافقان و مخالفان آن، این جمله را با تفاسیر مختلف خود معنا کرده‌اند. عده‌ای دم از حقوق بشر می‌زنند و می‌گویند نباید به هیچ قیمتی مردم را موردحمله قرار داد. از طرفی دیگر، برخی می‌گویند این جمله همیشه درست نیست و بستگی به شرایط دارد چون ممکن است عده‌ای از همین مردم، برنامه‌ها و اقدامات مخربی علیه خودشان، دیگران و یا حکومت‌ها شکل دهند که به ضرر کل جامعه می‌باشد و باید با آن برخورد کرد. حال صرف‌نظر از پرداختن به جمله بالا، همان‌طور که اشاره شد هدف این مقاله کوتاه، توجه دادن مخاطب به بار معنایی خود کلمات و جملات است که افراد می‌توانند با تفاسیر مختلف آن را تحلیل کنند.

واژگان کلیدی: استراتژی، اجرا، هرمنوتیک


ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 3 آذر 1395

نویسنده:
مرتضی ایلات   
mortezae2008@gmail.com

چکیده TMBA:
با توجه به اهمیت سرمایه در بخشهای اقتصادی و تأثیر آن بر متغیرهای کلان ازجمله تولید و اشتغال و با توجه به محدودیت منابع در اقتصاد، بررسی میزان کارایی سرمایه های به کار رفته در جامعه توسط حاکمیت و بخش قومی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. از سوی دیگر، یکی از عمده ترین مباحث دهه های اخیر در اقتصاد جهانی گرایش به مکانیزم بازار در چارچوب سیاستهای تعدیل اقتصادی می باشد که در این رابطه خصوصی کاهش حجم فعالیتهای حاکمیت به صورت گسترده ای مورد استقبال قرار گرفته است. کارایی بالای سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی و استفاده بهینه از منابع موجود در اقتصاد، کاهش دخالت مستقیم دولت در فعالیتهای اقتصادی به منظور کاهش انحصار و افزایش رقابت آزادسازی بودجه حاکمیت از فشار مالی شرکتهای دولتی ازجمله علل گرایش به این سیاست خصوصاً در کشورهای توسعه می باشد.
بنابراین، رشد اقتصادی مستلزم سرمایه گذاری است. اگر در جامعه ای سرمایه گذاری در حد و اندازه لازم صورت نگیرد، رشد اقتصادی کند یا متوقف خواهد شد. نتیجه این امر کاهش سطح رفاه عمومی جامعه است. اما سرمایه گذاری در صورتی محقق خواهد شد که محیط مناسب و امنیت لازم برای آن فراهم باشد. بايد ديد كه آیا در حال حاضر این پیش شرط در کشور ما وجود دارد؟ و اگر چنين نيست، عناصر ایجاد ناامنی کجا و در کدام یک از حوزه های اجتماعی فعال هستند؟ آيا دولت به عنوان نهادی که وظیفه آن ایجاد و گسترش امنیت در کشور است- نقش کلیدی خود را در این زمینه ایفا کرده یا برعکس، به نهادی «امنیت‌زُدا» تبدیل شده است؟ لزوم کشف پاسخ این سؤالات به منظور ترغیب دست ‌اندر‌کاران به برنامه‌ریزی بهتر برای مدیریت عوامل ناامن‌کننده محیط کسب و کار در کشور، ضرورت انجام این تحقیق را آشکار می سازد.

واژگان کلیدی: سرمایه گذاری، اقتصاد، سرمایه گذاری حاکمیتی، سرمایه گذاری قومی، رشد اقتصادی، امنیت اقتصادی

 

 


ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 1 آذر 1395


نویسنده:

سجاد کمالی نیا

چکیده TMBA:
بازاریابی ویروسی استراتژی است که مردم را برمی انگیزاند تا پیامهای بازاریایی شما را به دیگران بازگو کنند و این امر باعث می شود تا توجه بسیار زیادی به سمت خدمات و محصولاتی که ارائه می کنیم و یا تولید می شوند جلب شود امروزه با همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی استفاده از این نوع بازاریابی بسیار زیاد شده است و از بازاریابی به شیوه سنتی کمتر استفاده می شود. در این مقاله تلاش می شود تا با بررسی همه جانبه استراتژی بازاریابی ویروسی در جهت مناسب از این استراتژی در حوزه کسب و کار استفاده شود. نتایج حاصل از تحقیقات مختلف نشان می دهد که علاوه بر فرصتهایی که این استراتژی در اختیار بازاریابان قرار می دهد آنها را دچار چالشهایی نیز می سازد که باید نسبت به آن هوشیار بود.

 

واژگان کلیدی:  پيام الکترونيکي، بازاریابی ویروسی، فرصتها، چالشها


ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 1 آذر 1395

نویسنده:
سجاد کمالی نیا

چکیده TMBA:
در دنیای ثروت هیچکس جایگاهی را از قبل رزرو نکرده است. هر کسي اين جايگاه را بخواهد و آمادگي داشته باشد که براي داشتنش کار کند، مي تواند آنرا داشته باشد. هيچ قانوني وجود ندارد که شما را مجبور کند بين استقلال مالي و خانواده، يکي را انتخاب کنيد (کریستنسن ،2007). رؤياي صاحبکار بودن، بسيار شيرين است اما آمارها، تصوير واقعيتري از ساعات کاري طولاني، فشار عصبي زياد و بازدهي کم براي صاحبان کسب و کارهاي کوچک تا متوسط نشان مي دهند. آنها تقلا مي کنند که پس از کسر هزينه هايي مانند اجاره، انبارداري، کارمندان و کارکنان، سودي برايشان باقي بماند. با توجه به مشكلات جذب مشتري توسط تبليغات سنتي، در بازاريابي شبكه اي محصولات و خدماتي با كيفيت عالي توسط شخصي به شخص ديگر توصيه شد، كه منجر به تبليغي مناسب و مؤثر مي شود. این تحقیق بطور خلاصه به بررسی بازاریابی شبکه ای و مسائل و مشکلات مربوط به آن و تفاوت آن با ساختار هرمی می پردازد و راهکارهایی را جهت یک بازاریابی موفق ارائه می نماید.

 

واژگان کلیدی: بازاریابی شبکه ای، تبلیغات، بازاریابی موفق، ساختار هرمی


ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 12 آبان 1395

نویسنده:
پیمان اکبری
مربی مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، ایران
Peymanakbari3537@yahoo.com

چکیده TMBA:
تئوری‏های بین ‏المللی کردن که بسیار مورد استفاده قرار گرفته‏ اند، (مانند مدلِ Uppsala) متأسفانه پدیدۀ بین‏ المللی کردنِ تند و سریع را توضیح نمی‏ دهند. نقش بازاریابی اینترنتی در فرآیند گسترش یا توسعۀ کسب و کار شرکت، خارج از مرزهای ملی، ارزیابی نشده است. به این دلیل که اینترنت، ICT و بازاریابی اینترنتی، فرصت‏های جدیدی برای رشد کار در خارج را فراهم کرده‏ اند، مدل بین‏ المللی کردن باید با جای محیط تغییر یافته، تنظیم شود. هدف مقاله مطرح کردن بازبینی مدل بین‏ المللی کردن مفهومی از جنبۀ بازاریابی اینترنتی است. مدل بین‏ المللی مفهومی طراحی شده، اطلاعات قابل دسترس از سوابق بازبینی بین‏ المللی و استفاده از آنها، طرز فکر بین‏ المللی، شبکه‏ های کسب و کار بین‏ المللی و تعامل رابطه یا روابط و استراتژی اینترنتی و تاکتیک‏ها را ادغام می‏ نماید که منجر به فرآیند موفق بین‏ المللی کردن می‏ شوند.

 واژگان کلیدی: بین‏ المللی کردن، استراتژی‏های بازاریابی اینترنتی، تاکتیک‏های بازاریابی اینترنتی

 


ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 28 تیر 1395

نویسنده:
مسعود خرازی
کارشناس ارشد رشته مهندسی صنایع-مدیریت سیستمها
مدرس دانشگاه پیام نور
Masoud_kharrazi@yahoo.com

چکیده TMBA:
برای اینکه بخواهیم تحقیقاتی را انجام دهیم، باید از جامعه موردنظر نمونه گیری کنیم و با توجه به اصول آمار و احتمالات به کل جمعیت تعمیم دهیم،  چون اگر بخواهیم روی کل جمعیت تحقیق را انجام دهیم، هزینه بر و زمانگیر است.
در نمونه گیری باید توجه شود افراد نمونه انتخاب شده دقیقاً همان مشخصاتی را داشته باشد که کل جامعه موردنظر ما دارد. بنابراین در این تحقیق سعی شده انواع روشهای نمونه گیری را به همراه نحوه ی انتخاب تعداد نمونه را شرح دهد.

واژگان کلیدی: نمونه گیری، نمونه برداری، تعداد نمونه، تحقیقات، بازاریابی


ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 14 تیر 1395

نویسندگان:

جواد شهلایی
عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي
محمود هاشمي افوسي
دانشجوي دکتري مديريت ورزشي دانشگاه علامه طباطبايي
mhashemi1987@yahoo.com
mhashemi1987@ymail.com
حشمت‌اله مرادي شرف
دانشجوي دکتري مديريت ورزشي دانشگاه بوعلي سينا

چکيده TMBA:
هزينه‌هاي اداره و مديريت ورزش در دنياي امروزي به طور چشمگيري افزايش يافته است و بودجه‌اي که دولت براي ورزش تخصيص مي‌دهد پاسخ‌گوي نيازهاي ورزش نيست. يکي از گزينه‌هايي که براي رفع اين مشکل مورد استفاده بسياري از جوامع قرار گرفته و به‌صورت موفقيت‌آميز عمل کرده است جذب حاميان مالي براي رويدادهاي ورزشي است. از اين‌رو در پژوهش حاضر به بررسي اهداف و انگيزاننده‌هاي حمايت ورزشي پرداخته شده است. اين پژوهش با بازبيني و مرور اطلاعات موجود در زمينه حمايت ورزشي، به بررسي و تحليل اهداف و عوامل انگيزاننده حمايت ورزشي مي‌پردازد. در اين مطالعه مروري اهداف حاميان مالي از حمايت ورزشي و همچنين موانع جذب حاميان مالي بررسي شده است و در نهايت نيز عواملي که مي‌توانند به عنوان انگيزاننده‌هاي حاميان مالي مؤثر باشند پيشنهاد شده‌اند.

واژگان کليدي: حمايت مالي، بازاريابي ورزشي، عوامل انگيزاننده، صنعت ورزش



ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 14 تیر 1395

نویسنده:

دکتر محسن رسولیان
رویا صدیقی


چکیده TMBA:
این مقاله به بررسی تأثیر حضور شرکتهای داخلی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی بر توسعه بازاریابی آنها می پردازد. هدف این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت و حضور تأثیرگذار شرکتهای داخلی در نمایشگاههای بین المللی و هدفمند کردن فعالیتهای نمایشگاهی در جهت بازاریابی شرکتها و شناخت بازارهای بین المللی و توسعه صادرات غیرنفتی می باشد.  شناخت عوامل مؤثر و تأثیرگذار بر حضور مؤثر شرکتها در نمایشگاههای بین المللی کمک مؤثری در امر ارتقای بازاریابی به خصوص بازاریابی بین الملل و حضور فعال و گسترده در عرصه مبادلات بازرگانی بین الملل، نمایش توان تولیدی کشور، بازاریابی وسیع برای کالاهای صادراتی و انعقاد قراردادهای فروش می نماید.                                                       

واژگان کلیدی: نمایشگاههای بین المللی، شرکتها، بازاریابی، بازاریابی بین الملل



ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 13 تیر 1395

نویسندگان:
آقای دكتر فریز طاهری کیا
احمد کوه پیما
a.kohpeyma@bankmellat.ir

چکیده TMBA:
تحقیق پیش رو به منظور بررسی رابطه بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی با تأکید بر متغیرهای رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی در مدیریت شعب منطقه یک بانک ملت شهر تهران صورت گرفته است. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق، ساخته بر اساس ادبیات پژوهش و نظر خبرگان می باشد. جهت بررسی روایی پژوهش علاوه بر محتوا از طریق خبرگان و متخصصان بانکی از تحلیل عاملی اکتشافی نیز استفاده شده است. روش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده و برای تجزیه تحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر بوسیله مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان مدیریت شعب منطقه یک تهران بانک ملت به تعداد 754 نفر بوده که از بین آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفي ساده 254 نفر انتخاب و300 پرسشنامه توزيع و در آخر تعداد 256 پرسشنامه برگشت و مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج تحقیق بیانگر رابطه معنادار بین بازاریابی داخلی و بازارگرایی و همچنین رابطه مثبت و معنادار بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی در مدیریت شعب منطقه یک تهران بانک ملت شهر تهران می باشد.

واژگان کلیدی: بازاریابی داخلی، تعهدسازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، بازارگرایی، مدیریت شعب منطقه یک تهران بانک ملت



ادامه مقاله

تاریخ درج مقاله : 4 خرداد 1395

نویسندگان:
احمد مهرپرور
ahmad.mehrparvar@gmail.com
استاد راهنما:  
دکتر امین اسداللهی

چكيده TMBA:
تجارت جايگاه بايسته اي در نظام ارزشي اسلام دارد تا جايي كه طولاني ترين آيه قرآن كريم بقره (282) به بيان جزئيات يكي از مسائل اقتصادي؛ يعني تنظيم اسناد تجاري اختصاص يافته است. فلسفه بازاريابي از جمله موضوع هايي است كه در حال حاضر نياز به تحقيق و تبيين دارد و اين در حالي است كه فلسفه بازاريابي شرق و غرب در عمل نتوانسته است به تمام نيازها و مصالح مادي و معنوي انسان و جامعه پاسخ دهد.
بشريت امروز بيش از هر زمان ديگري تشنه معارف حياتبخش اسلام در تمام زمينه ها از جمله بازاريابي است.بازاريابي اسلامي به عنوان رشته جديد نتيجه تحولات در اقتصاد جهاني است؛ بنابراين ارائه مدلهاي اسلامي درباره بازاريابي از ضروريات غيرقابل انكار است.

واژگان کلیدی: بازاریابی اسلامی، عدالت، انصاف، ارزشهای اخلاقی، مبانی بازاریابی



ادامه مقاله