هدف گذاری جهانی جدید تجارت بین المللی تولیدات جنگلی » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
سایر مقالات


تاریخ درج مقاله : 10 خرداد 1395

هدف گذاری جهانی جدید تجارت بین المللی تولیدات جنگلی

نویسنده:
یوسف تقی ملایی
دانشجوی دکتری علوم جنگل- دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی- دانشگاه ایلام
taghimollaei@yahoo.com

چکیده TMBA:
تجارت بین المللی در تولیدات جنگلی تغییر قابل ملاحظه ای در دهه گذشته داشته است بخاطر ظهور کالاهای جدید، استراتژیهای سرمایه گذاری جدید و تنوع در تولیدات. تقاضا برای گرده بینه در 10 سال گذشته با وجود تغییر مداوم بازارش که ناشی از تقاضای زیاد در اقتصادهای نوظهور است، هر ساله یک درصد افزایش یافته است. بیش از یک دهه گذشته صنایع تبدیل چوب در چین و کشورهای اروپای غربی شکوفا شدند ایجاد و رونق این صنایع باعث شد آنان بازیگران جدیدی در بازارهای جهانی تولیدات و صادرات از تولیدات چوبی تبدیلی ثانویه(SPWPs) باشند.


واژگان کلیدی: تولیدات جنگلی، تجارت جهانی، بین المللی، گرده بینه

مقدمه:
در سال 2004 تجارت تولیدات چوبی جنگلها بالغ بر 3.7 درصد از تجارت جهانی را شامل می گشت. که ارزش آن 327 میلیارد دلار برآورد گردید (FAO 2007). تجارت جهانی در تولیدات جنگلی اغلب درون و بین کشورهای اروپای و آمریکای شمالی و آسیا و اقیانوسیه می باشد...

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم.pdf [383.29 کيلوبايت]