نقش سرمایه اجتماعی در افزایش مشارکت همگانی در سازمانها » بانک مقالات بازاریابی ایران | دانلود رایگان مقاله بازاریابی
سایر مقالات


تاریخ درج مقاله : 12 آبان 1395

نقش سرمایه اجتماعی در افزایش مشارکت همگانی در سازمانها

نویسنده:
الهام صدیقی پاشاکی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(تحول)، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
sedighi_e68@yahoo.com

چکیده TMBA:
امروزه نیاز به مشارکت همگانی در سازمانها احساس می شود. سازمانها باید همواره در صدد یافتن راه هایی برای اعتلای آن باشند. این مقاله همواره به بحث درباره نقش سرمایه اجتماعی در توسعه مشارکت همگانی که امروزه بسیاری از سازمانها بر آن تأکید  دارند می پردازد. ابتدا در این مقاله مفهوم سرمایه، سرمایه اجتماعی و سپس مشارکت همگانی بررسی می شود و در ادامه بحث، درباره چگونگی ارتباط سرمایه اجتماعی و مشارکت همگانی توضیحاتی داده می شود. یافته های پژوهش نشان می دهد که یکی از عواملی که نقش مهمی در مشارکت همگانی در سازمانها دارد، سرمایه اجتماعی است. زیرا سرمایه اجتماعی باعث شکل گیری و ایجاد شبکه ها و انجمنها با  هنجارهای مشترک و روابطی همراه با اعتماد می شود و همکاری را آسان می نماید و روح مشارکت همگانی را در سازمان می آفریند. بنابراین تقویت سرمایه اجتماعی در درون سازمان و هم  در برون سازمان لازم است. سرمایه اجتماعی درون سازمان همواره زمینه لازم را برای مشارکت کارکنان فراهم می آورد و سرمایه اجتماعی برون سازمان باعث همکاری مشارکتی شهروندان و ارایه پیشنهادات سازنده برای تقویت سازمان از سوی آنها می شود.

واژگان کلیدی: سرمایه، سرمایه اجتماعی، مشارکت همگانی، سازمان


مقدمه
در عصر حاضر، مدیران، به منظور دستیابی به توسعه، بیش از آن که به سرمایه فیزیکی و انسانی نیازمند باشند به سرمایه اجتماعی نیاز دارند تا از این راه بتوانند زمینه های توسعه سازمان را فراهم آورده، راه کامیابی شغلی و سازمانی را هموار سازند. سرمایه اجتماعی برخلاف سایر سرمایه ها به صورت فیزیکی وجود ندارد بلکه حاصل تعاملات و هنجارهای گروهی و اجتماعی است...

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم.pdf [350.98 کيلوبايت]

 

 


نقل قول
  • Suzy

  • 16 دی 1395 14:37
  • گروه کاربری: ميهمان
  • آیدی یاهو:
  • تاریخ عضویت: --
  • وضعيت:
  • تعداد نظرات: 0
  • تعداد مطالب: 0
^
Short, sweet, to the point, FRale-xEctEy as information should be!